Завдання самопідготовки
- Закріпити навики самостійної роботи.
- Виховувати в учнів організованість, зібраність, дисциплінованість, самостійність.
- Формувати позитивне ставлення до навчання, здібність своєчасно, у відповідний термін виконувати домашнє завдання.
- Навчити користуватися довідковою літературою, словниками.
- Організація початку самопідготовки.
- Підготовка до самостійної роботи.
- Самостійна робота дітей.
- Самооцінка, взаємоперевірка, оцінка роботи.
- Підбиття підсумків роботи.
Самопідготовка проводиться в один і той же час. Під час самопідготовки не дозволяється відвідувати заняття гуртків та додаткові заняття. У виняткових випадках за узгодженням з батьками та адміністрацією цей пункт може бути порушений.
У класі спільно з дітьми повинні бути розроблені правила поводження під час самопідготовки. Із дітьми необхідно обговорити такі питання:
- як слід готуватися до самопідготовки;
- гучність розмови;
- ходіння по класу;
- що робити, якщо ти виконав домашнє завдання раніше, ніж інші діти.
Позиція вчителя-асистента
- Своїми запитаннями спонукає дітей до пояснень, розповіді про те, що необхідно вчинити, як виконати роботу;
- демонструє своєю поведінкою "незнання";
- хвалить тих дітей, які демонструють "шкільну" поведінку, а не "дошкільну", тобто "Поводяться як справжні школярі";
- користується знаками навчальної співпраці, якими користується клас на уроках.
Домашні завдання
- Рефлексивні (розповісти батькам про те, що дізналися сьогодні на уроці);
- навичкові (формування навику письма та ін.);
- творчі.
Якщо завдання рефлексивні, вчитель-асистент просить дітей розповісти про те, що вони дізналися на уроці. Учні під час розповіді повинні користуватися своїми зошитами і підручниками.
Якщо завдання навичкове, то виконання домашнього завдання проводиться у вигляді уроку, де усі учні працюють синхронно, разом з учителем-асистентом.
Якщо завдання творче, вчитель-асистент допомагає дітям спланувати виконання домашнього завдання, обговорює разом із дітьми можливі варіанти та шляхи виконання.
Орієнтовний порядок проведення самопідготовки у 2 класі
- підготовка й перевірка готовності дітей (на парті - щоденник, ручка, олівці);
- повторення правил поводження під час самопідготовки;
- з'ясування, що задано (по щоденнику);
- підготовка до виконання першого завдання (наприклад, з математики - на парті тільки те, що знадобиться під час виконання завдання з математики);
- синхронне виконання домашнього завдання під керівництвом вчителя-асистента;
- вибір критеріїв оцінювання із запропонованих та самооцінювання роботи;
- виконання наступного завдання за таким же планом.
Орієнтовний порядок проведення самопідготовки в 3-4-х класах
- Діти читають по щоденнику, що задано (учитель фіксує на дошці), знаходять завдання. Якщо завдання виконується не в робочому зошиті, записують у зошиті дату, слова "Домашня робота", вид роботи (вправа, задача, рівняння);
- читають завдання самостійно двічі, підкреслюють "головні" слова;
- разом з учителем діти складають план виконання завдання у вигляді шкали на полях, використовуючи "головні" слова;
- учитель вмикає таймер на 20 хв;
- самостійне виконання завдання учнями;
- самоконтроль за шкалою з алгоритмом виконання (учень ставить "+", якщо крок зроблено);
перевірка виконання завдання з сусідом. Якщо виникла розбіжність, пара не змогла прийти до одного рішення, то у дітей є право звернутися до вчителя;
- самооцінка роботи (учень ставить на полях дві шкали - правильність, акуратність);
- перерва.
Після виконання всього домашнього завдання учні складають зошити у портфелі. Якщо учень не встигає виконати домашнє завдання, то він бере додому все необхідне для виконання.
- підготовка й перевірка готовності дітей (на парті - щоденник, ручка, олівці);
- повторення правил поводження під час самопідготовки;
- з'ясування, що задано (по щоденнику);
- підготовка до виконання першого завдання (наприклад, з математики - на парті тільки те, що знадобиться під час виконання завдання з математики);
- синхронне виконання домашнього завдання під керівництвом вчителя-асистента;
- вибір критеріїв оцінювання із запропонованих та самооцінювання роботи;
- виконання наступного завдання за таким же планом.
Орієнтовний порядок проведення самопідготовки в 3-4-х класах
- Діти читають по щоденнику, що задано (учитель фіксує на дошці), знаходять завдання. Якщо завдання виконується не в робочому зошиті, записують у зошиті дату, слова "Домашня робота", вид роботи (вправа, задача, рівняння);
- читають завдання самостійно двічі, підкреслюють "головні" слова;
- разом з учителем діти складають план виконання завдання у вигляді шкали на полях, використовуючи "головні" слова;
- учитель вмикає таймер на 20 хв;
- самостійне виконання завдання учнями;
- самоконтроль за шкалою з алгоритмом виконання (учень ставить "+", якщо крок зроблено);
перевірка виконання завдання з сусідом. Якщо виникла розбіжність, пара не змогла прийти до одного рішення, то у дітей є право звернутися до вчителя;
- самооцінка роботи (учень ставить на полях дві шкали - правильність, акуратність);
- перерва.
Після виконання всього домашнього завдання учні складають зошити у портфелі. Якщо учень не встигає виконати домашнє завдання, то він бере додому все необхідне для виконання.
ПРАВИЛА, ОБОВ'ЯЗКОВІ ДЛЯ ВСІХ
- Учитель-асистент не може розмовляти з батьками або колегами під час самопідготовки.
- Під час самопідготовки дітям не дозволяється залишати клас (усі індивідуальні заняття - в інший час).
- Учням забороняється голосно розмовляти, хлдити класом. Дозволяється розмовляти пошепки.
- Якщо учень хоче звернутися до вчителя, то він повинен підвести руку.
- Учитель-асистент має право допомогти учневі тільки в тому випадку, якщо учень уважно прочитав завдання 2-3 рази, почав виконувати завдання самостійно, але у нього виникли труднощі.
- Учитель-асистент не перевіряє домашнє завдання, а тільки організує його виконання відповідно до методики проведення самопідготовки.
- Учитель-асистент не може витрачати час на постійні зауваження учням, які порушують правила самопідготовки. Зробивши два зауваження, вчитель-асистент записує зауваження у щоденник.
- Якщо учень постійно порушує правила поведінки під час самопідготовки, заважає іншим дітям, то він може втратити право перебувати у школі в другій половині дня.
- Якщо учень не впорався із завданням завчасно, то він виконує завдання вдома.
- Учитель-асистент доводить до відома класного керівника якість виконання домашнього завдання кожним учнем.
- Переписувати домашнє завдання не дозволяється.
- Якщо учень встиг виконати завдання менш ніж за 20 хв, то він залишається на своєму місці та читає книгу.
Немає коментарів:
Дописати коментар