МЕТА ЗАХОДУ: З’ясувати поняття ввічливості, виховання правил культурної поведінки; прищеплювати бажання удосконалюватися, жити в культур- ному середовищіОБЛАДНАННЯ: Малюнки на тему порушення правил етикету Навчальний інвентар, костюмиХІД ЗАНЯТТЯІ. Організаційний момент.ІІ. Постановка мети – актуалізації проблеми етикету в суспільстві.ПИТАННЯ:1. Як ви думаєте, чи повинна кожна людина додержувати загальних правил поведінки?2. Навіщо вони потрібні.3. З якими загальними правилами ви вже знайомі?4. Які свої правила ви зможете додати? (обгрунтувати)ІІІ. Мова вчителя. Правила, що визначають поведінку людини в повсякденному житті й спілкуванні з людьми, назвали етикетом. Це прості але дуже потрібні правила, Це свого роду угода між людьми: що є правильним, а що неправильним в їх поведінці. Багато правил етикету виникло ще в глибокій давнині, їх людство пронесло через століття. Вони перетворилися на добрі традиції, яких вихована людина дотримує завжди.
ПИТАННЯ: Що вам нагадує таке? «Слухай більше, говори менше», «Пообіцяв щось зробити – зроби», «Не можеш – не обіцяй», «Хоча не багатий, а гостеві радий», «Поважаючи людину, поважаєш себе». Відповіді учнів на запитання (приводять приклади з життя, доповнюють свої прислів’я).ІУ. Розгляд малюнків, де зображені ситуації з життя, а саме порушення.1. Малюнок «Бійка хлопців – сміх дівчат».Питання: А як в такій ситуації себе поводите ви? Чому? (2-3 учня аналізують проблему)2. Малюнок: «Розбита ваза».Питання: В класі все добре, всі готові до уроку, але вчителька здивувалась, як побачила розбиту на її столі вазу. Які дії повинні бути зроблені учнями? В який саме час: до уроку, на уроці або після уроку? Чому, обгрунтуйте. (5-6 учнів ангалізують проблему).3. Малюнок «Привітання».Питання: На малюнку зображені дві вчительки вони розмовляють між собою. Поруч з ними проходить хлопець і вітається репликою «Добрий день, Наталія Петрівна!» В чому помилка? До чого може привести така ситуація? (3-4 учня аналізують проблему).У. Мудрі правила доброго тону.(Записані в книзі польської письменниці Аліни Гольдникової «Хороші манери в малюнках і прикладах»).· Не соромся того, що в тебе є голова і не прагни втягувати її в плечі. Пошкодуй свою шию – адже вона відчуває тоді себе зовсім непотрібною.· Не задирай голову вгору – невже ти так сильно турбуєшся, що тебе хто-небудь не помітить?· Обличчя не повинне бути екраном на якому безперервно прокручується фільм про твоє життя. Спокійний привітний вираз обличчя – ось краще зі всього, що ти можеш придумати...· Використання рук як показників напряму вже давно вийшло з моди.
· Не забувай стригти нігті і пам’ятай – у тебе їх двадцять.· Немає на землі кращого запаху, ніж запах чистоти.ПИТАННЯ:§ Яке правило запам’яталось швидче? Чому? Чи «побачили» ви себе зараз?§ Ваш висновок...УІ. Кумедні ситуації1. Ситуація. «Похід по магазинах.» В клас входять переодягнені в бабусю та онука учні. У бабусі 4 валізи з їжою та новим одягом для онука.Реплика онука: «Ура! Бабуся отримала пенсію і стільки всього придбала...» (перераховує - все для нього).Питання: Чи є кумедність в цій ситуації? Чому? А яким ти бачиш себе в подібній історії? (учні аналізують).2. Ситуація. (З вірша С.Михалкова) Шел трамвай десятый номер. По бульварному кольцу В нем сидело и стояло Сто пятнадцать человек Люди входят и выходят, Продвигаются вперед, Пионеру Николаю Ехать очень хорошо. Он сидит на лучшем месте Возле самого окна. У него коньки под мышкой Он собрался на каток Вдруг на пятой остановке, Опираясь на клюку, Бабка дряхлая влезает В переполненный вагон Люди входят и выходят, Продвигаются вперед Николай сидит, скучает... Бабка рядышком стоит. Вот вагон остановился Возле самого катка, И из этого вагона Вылезает пионер, На свободное местечко Захотелось бабке сесть, Оглянуться не успела. Место занято другим.Пионеру ВалентинуЕхать очень хорошоОн сидит на лучшем месте,Возвращается с катка…ПИТАННЯ:§ Хто такі піонери?§ У чому кумедність ситуації?УП. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ УЧНІВ.· Чому, коли входим у під’їзд, двері якого на пружині, закриваючі, треба притримати рукою?· Чому не можна їсти морозиво або тістечко в транспорті.· Чому не можна сидіти у вагоні, поклавши ногу на ногу?· Чому треба закривати рот рукою, коли чхаєш або кашляєш?· Чому не можна жартувати над фізичними недоліками інших?
УШ. Гра «Хвости» Вихователь читає речення, а учні за бажанням намагаються закінчити його виказавши правила етикету?§ Коли вчитель входить у клас, учні ....(встають)§ Коли хтось з учнів входить в клас, він ....(вітається).§ Коли звучить запрошення до столу, то хлопчики ... (пропускають дівчат уперед, відсовують стільці, звільняючи їм місце, а потім, коли дівчата підходять до столу, присувають стільці).§ За столом треба сидіти... (прямо, не спиратися ліктем, лікті на стіл не класти).§ Якщо розмішуєш ложичкою цукор у чашці, ложка має ... (не стукати об край чашки).ІХ. ВИСНОВОК ЗАХОДУ(підводять вихователь та учні) Правила доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх друзів треба вчитися з дитинства. Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягати успіхів на складному і цікавому шляху, який називається життям.
x
Немає коментарів:
Дописати коментар