понеділок, 12 грудня 2016 р.

Виховна година: ПРОСТІ ПРАВИЛА ЕТИКЕТУ


МЕТА ЗАХОДУ: Зясувати поняття ввічливості, виховання                                правил культурної поведінки; прищеплювати                                бажання удосконалюватися, жити в культур-                                ному середовищіОБЛАДНАННЯ:  Малюнки на тему порушення правил етикету                                 Навчальний інвентар, костюмиХІД ЗАНЯТТЯІ. Організаційний момент.ІІ. Постановка мети – актуалізації проблеми етикету в суспільстві.ПИТАННЯ:1.    Як ви думаєте, чи повинна кожна людина додержувати загальних правил поведінки?2.    Навіщо вони потрібні.3.    З якими загальними правилами ви вже знайомі?4.    Які свої правила ви зможете додати? (обгрунтувати)ІІІ. Мова вчителя.      Правила, що визначають поведінку людини в повсякденному житті й спілкуванні з               людьми, назвали етикетом.       Це прості але дуже потрібні правила, Це свого роду угода між людьми: що є правильним, а що неправильним в їх поведінці. Багато правил етикету виникло ще в глибокій давнині, їх людство пронесло через століття.        Вони перетворилися на добрі традиції, яких вихована людина дотримує завжди.

ПИТАННЯ:         Що вам нагадує таке? «Слухай більше, говори менше», «Пообіцяв щось зробити – зроби», «Не можеш – не обіцяй», «Хоча не багатий, а гостеві радий»,  «Поважаючи людину, поважаєш себе».         Відповіді учнів на запитання (приводять приклади з життя, доповнюють свої прислівя).ІУ. Розгляд малюнків, де зображені ситуації з життя, а саме порушення.1.    Малюнок «Бійка хлопців – сміх дівчат».Питання: А як в такій ситуації себе поводите ви? Чому? (2-3 учня аналізують проблему)2.    Малюнок: «Розбита ваза».Питання: В класі все добре, всі готові до уроку, але вчителька здивувалась, як побачила розбиту на її столі вазу. Які дії повинні бути зроблені учнями? В який саме час: до уроку, на уроці або після уроку? Чому, обгрунтуйте. (5-6 учнів ангалізують проблему).3.    Малюнок «Привітання».Питання: На малюнку зображені дві вчительки вони розмовляють між собою. Поруч з ними проходить хлопець і вітається репликою «Добрий день, Наталія Петрівна!» В чому помилка? До чого може привести така ситуація? (3-4 учня аналізують проблему).У. Мудрі правила доброго тону.(Записані в книзі польської письменниці Аліни Гольдникової «Хороші манери в малюнках і прикладах»).·       Не соромся того, що в тебе є голова і не прагни втягувати її в плечі. Пошкодуй свою шию – адже вона відчуває тоді себе зовсім непотрібною.·       Не задирай голову вгору – невже ти так сильно турбуєшся, що тебе хто-небудь не помітить?·       Обличчя не повинне бути екраном на якому безперервно прокручується фільм про твоє життя. Спокійний привітний вираз обличчя – ось краще зі всього, що ти можеш придумати...·       Використання рук як показників напряму вже давно вийшло з моди.
·       Не забувай стригти нігті і памятай – у тебе їх двадцять.·       Немає на землі кращого запаху, ніж запах чистоти.ПИТАННЯ:§  Яке правило запамяталось швидче? Чому? Чи «побачили» ви себе зараз?§  Ваш висновок...УІ. Кумедні ситуації1. Ситуація. «Похід по магазинах.»         В клас входять переодягнені в бабусю та онука учні. У бабусі 4 валізи з їжою та новим одягом для онука.Реплика онука: «Ура! Бабуся отримала пенсію і стільки всього придбала...» (перераховує - все для нього).Питання: Чи є кумедність в цій ситуації? Чому? А яким ти бачиш себе в подібній історії? (учні аналізують).2. Ситуація. (З вірша С.Михалкова)         Шел трамвай десятый номер.         По бульварному кольцу         В нем сидело и стояло         Сто пятнадцать человек          Люди входят и выходят,          Продвигаются вперед,          Пионеру Николаю          Ехать очень хорошо.                       Он сидит на лучшем месте                        Возле самого окна.                        У него коньки под мышкой                        Он собрался на каток                        Вдруг на пятой остановке,                        Опираясь на клюку,                        Бабка дряхлая влезает                        В переполненный вагон                        Люди входят и выходят,                        Продвигаются вперед                        Николай сидит, скучает...                        Бабка рядышком стоит.           Вот вагон остановился           Возле самого катка,           И из этого вагона           Вылезает пионер,           На свободное местечко           Захотелось бабке сесть,           Оглянуться не успела.           Место занято другим.Пионеру ВалентинуЕхать очень хорошоОн сидит на лучшем месте,Возвращается с катка…ПИТАННЯ:§  Хто такі піонери?§  У чому кумедність ситуації?УП. ЗАПИТАННЯ ДЛЯ УЧНІВ.·       Чому, коли входим у підїзд, двері якого на пружині, закриваючі, треба притримати рукою?·       Чому не можна їсти морозиво або тістечко в транспорті.·       Чому не можна сидіти у вагоні, поклавши ногу на ногу?·       Чому треба закривати рот рукою, коли чхаєш або кашляєш?·       Чому не можна жартувати над фізичними недоліками інших?
УШ. Гра «Хвости»        Вихователь читає речення, а учні за бажанням намагаються закінчити його виказавши правила етикету?§  Коли вчитель входить у клас, учні ....(встають)§  Коли хтось з учнів входить в клас, він ....(вітається).§  Коли звучить запрошення до столу, то хлопчики ... (пропускають дівчат уперед, відсовують стільці, звільняючи їм місце, а потім, коли дівчата підходять до столу, присувають стільці).§  За столом треба сидіти... (прямо, не спиратися ліктем, лікті на стіл не класти).§  Якщо розмішуєш ложичкою цукор у чашці, ложка має ... (не стукати об край чашки).ІХ. ВИСНОВОК ЗАХОДУ(підводять вихователь та учні)           Правила доброї поведінки, уміння спілкуватися з людьми, визначати характер незнайомого співбесідника або внутрішні емоції своїх  друзів треба вчитися з дитинства.           Володіючи такими знаннями, вам легше буде досягати успіхів на складному і цікавому шляху, який  називається життям.
x

Немає коментарів:

Дописати коментар